The life I really want / La vita che vorrei

Workshop

March 11 @ 15:00 - 16:00
|Recurring Event (See all)

An event every week that begins at 3:00pm on Monday, repeating until June 24, 2019

RECURRING

UBIK
Savona, Italy

Address

Corso Italia
Savona, Italy

Language

Italian

Costs

Free weekly meetings for young people from 12-24

Sara Parisi

SPACEHOLDER

Info & Registration

Sara Parisi

Get in Touch!




Subscribe to Possibility Newsletter (no spam!)









- italiano sotto -

Free weekly meetings dedicated to children aged 12 to 24 years, on communication and emotions.

Different groups will be created for different age groups.

Starting from Monday 11 February, EVERY MONDAY! 

In a world where it seems that everything is around us, that leads us to social networks where everyone is isolated in a fictitious reality, where everyone "looks" happy, we look for a truer reality, made of emotions, real contact, expression, communication, learning to express everything that passes, moment by moment, without letting pain and frustration, rage or fear settle down, but observing them with curiosity in a sacred space created by the meeting group, and we discover that everything we need to build the life we want, is within us... It is something innate, a birthright, the right to exist exactly as we are; something immensely powerful, the power to build day by day the reality of the life in which we live.

And we discover that we are not alone, whatever happens, that we always have a choice whatever our situation, and that with that choice we can build brick by brick our relationships and the life in which we want to live.

·       We learn to express what passes, improving our communicative capacity: is what really arrives what I say?

·       We draw on our innate creative power to build the reality in which I would like to live: I develop my fantasy and go outside the box to express my true potential.

·       I become familiar with the 4 primary emotions: through simple group exercises and moments of fun, we come into contact with our emotions

Incontri settimanali gratuiti dedicati ai ragazzi dai 12 ai 24 anni, sulla comunicazione ed emozioni.

Saranno creati diversi gruppi per fasce d’età.

A partire da lunedì 11 febbraio, OGNI LUNEDì! 

In un mondo in cui pare che sia tutto intorno a noi, che ci porta verso i social  dove ognuno è isolato in una realtà fittizia, dove tutti “appaiono” felici, ricerchiamo una realtà più vera, fatta di emozioni, di contatto reale, di espressione, di comunicazione, imparando ad esprimere tutto ciò che passa, momento per momento, senza lasciare che si sedimentino dolori e frustrazioni, rabbie o paure, ma osservandoli con curiosità in uno spazio sacro creato dal gruppo d’ incontro, e scopriamo che tutto ciò che serve per costruire la vita che vorremmo, è dentro di noi. È qualcosa di innato, un diritto di nascita, il diritto di esistere esattamente così come siamo; qualcosa di immensamente potente, il potere  di costruire giorno per giorno la realtà della vita in cui viviamo.

E scopriamo che non siamo soli, qualunque cosa capiti, che abbiamo sempre una scelta qualunque sia la nostra situazione, e che con quella scelta possiamo costruire mattone dopo mattone le nostre relazioni e la vita in cui vogliamo vivere.

·       Impariamo ad esprimere ciò che passa, migliorando la nostra capacità comunicativa: ciò che arriva è veramente  ciò che dico?

·       attingiamo al nostro innato potere creativo per costruire la realtà in cui vorrei vivere: sviluppo la fantasia ed esco fuori dagli schemi per esprimere il mio vero potenziale

·       prendo confidenza con le 4 emozioni primarie: attraverso semplici esercizi di gruppo e momenti di divertimento, veniamo in contatto con le nostre emozioni